Kampania mailingowa to jeden ze sposobów na budowanie relacji z subskrybentami. Jeśli ktoś zapisał się do newslettera, to od czasu do czasu oczekuje, że otrzyma wiadomość na swoją skrzynkę. Jak jednak sprawdzić, czy dany komunikat spotkał się z aprobatą odbiorców? Służy temu współczynnik Click Through Rate.

Kilka słów o Click Through Rate

współczynnik ctr

Realizacja kampanii mailingowej wymaga zmierzenia jej efektów. Tylko w ten sposób można dowiedzieć się, ile wynosi współczynnik CTR, czyli Click Through Rate. Najogólniej mówiąc, jest to wartość, która przedstawia ilość kliknięć w newsletter w stosunku do całkowitej liczby wysłanych wiadomości. Jeśli omawiany wskaźnik wynosi 10% przy kampanii liczącej 2000 wiadomości, to znaczy, że 200 subskrybentów zdecydowało się kliknąć otrzymany mail. To niezwykle ważna informacja dla nadawcy mailingu. Pozwala bowiem ocenić, ile osób zainteresowało się treścią kampanii i postanowiło poznać jej szczegóły. Dodatkowo, mając na koncie już co najmniej kilka zrealizowanych projektów wysyłki maili, można przeanalizować skuteczność poszczególnych kampanii. Dzięki temu łatwiej jest planować kolejne działania marketingowe, sprzedażowe oraz informacyjne. Zapoznanie się ze wskaźnikiem CTR umożliwia także ocenę poprawności mailingu. Jeśli wiele osób kliknęło w daną wiadomość, można uznać, że była atrakcyjna wizualnie, dobrze skonstruowana oraz zawierała ciekawe treści. Jeśli jednak współczynnik Click Through Rate jest bardzo niski, należy przyjrzeć się zrealizowanej kampanii, wyłuskać błędy i starać się unikać ich w przyszłości. Co może być usterką danej kampanii i obniżać jej skuteczność? Częstym problemem jest niedopasowanie kreacji do otwierania na smartfonach i tabletach albo przeładowanie newslettera treściami. Unikając tych błędów, można zwiększyć zaangażowanie odbiorców kampanii.

Wskaźnik CTR informuje o skuteczności kampanii mailingowej. Wysoki współczynnik cieszy i utwierdza w przekonaniu, że dana kreacja została prawidłowo zaprojektowana oraz zoptymalizowana. Z kolei niski wskaźnik powinien działać motywująco. Błędy w kampanii można łatwo wykryć i naprawić, by już wkrótce cieszyć się sukcesem mailingu.